Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Dodano dnia: 2013-06-27
Grażyna Kuklińska
I piętro, pok.122, tel. (087) 565 9277
e-mail: gkuklinska@powiat.suwalski.pl

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  • wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Ponadto Rzecznik ma prawo występować z wnioskiem do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania antymonopolowego w sprawach praktyk ograniczających konkurencję oraz o wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Wydruk ze strony http://www.archiwumpowiat.suwalski.pl/powiatowy-rzecznik-konsumentow-1051.htm